szept 26, 2014 - Blog    Nincs hozzászólás

Őszi méregtelenítő kúra!

őszi méregtelenítő kúra

Az ősz, kiváló évszak a hétvégi méregtelenítésre, remek lehetőség, pár napra kizárni a külvilágot. Egy hétvége alatt tested, lelked és szellemed is megfiatalodik. Ez a rövid tisztítókúra mélyen kihat a szervezet működésére, pihenteti az emésztőrendszert, s ahogy a méreganyagok távoznak, javul közérzeted, szellemileg frissebb leszel, s álmod is zavartalanabbá válik.

Felkészülés:

Válassz olyan hétvégét, amikor nincs különösebb dolgod. Amennyiben van rá lehetőség, legideálisabb a csöndes egyedüllét. Szerezz be előre minden szükséges hozzávalót. Otthonodat tedd a béke szigetévé. Vegyél pár szál virágot, néhány illatos gyertyát, érdekes olvasnivalót, hallgass kellemes, nyugtató zenét, ha hideg van, burkolózz meleg takaróba.

Bevásárló lista:

  • 8 liter ásványvíz
  • 3 db. citrom
  • 1 kg friss gyümölcs pl: körte, szőlő, alma, kiwi
  • különböző zöldségfélék: káposzta, uborka, sárgarépa, retek, fejes saláta, cékla
  • bio barna rizs vagy burgonya
  • fokhagyma
  • olívaolaj
  • tengeri só
  • illóolajok
  • Epsom só

A program megkezdése előtt, tartós betegség esetén, vagy ha a legkisebb kétely merül fel benned, kérd ki háziorvosod tanácsát!

 

Első nap: Csütörtök

  • Kezd a napot egy bögre, forró vízből és frissen kinyomott citrom levéből készült limonádéval.
  • Napközben ne egyél nehezet, kerüld a szeszes italt, édességet, kekszet.
  • A nap folyamán igyál meg 2l ásványvizet
  • Készülj fel a hétvégére, szerezd be a szükséges élelmiszereket, végezd el előre a házimunkákat, szólj ismerőseidnek, hogy a hétvégén nem leszel elérhető.
  • Este dörzsöld le szárazon a tested, vegyél egy aromaterápiás fürdőt.

Második nap: Péntek

  • Reggel idd meg a forró limonádét
  • Napközben könnyű ételeket egyél, hagyd el a fehérjéket: húsfélék, sajt, tojás, tej, valamint a zsírban gazdag diót.
  • Ha kávézol, ma még ihatsz, de kevesebbet, és fogyaszd el a 2l ásványvizet is
  • Kerüld a sót és a cukrot
  • Munka után rögtön  menj haza, vegyél kényelmes ruhát, és ha van időd, kezd el kitakarítani a kacatokat otthonodból
  • Korán vacsorázz, lehetőleg 6 óra körül, igyál gyógyteát
  • Lefekvés előtt dörzsöld végig szárazon a bőröd, és vegyél egy Epsom sós fürdőt, ezzel megkezded tested méregtelenítését, majd feküdj le

 

http://www.dreamstime.com/-image10238909

Harmadik nap: Szombat

  • Idd meg a forró limonádét
  • Feküdj vissza, és gondold át, az  előtted álló hétvégét. Milyen gondolatok, érzések ébrednek benned? Engedd el a feszültségeket
  • Lassan kelj fel, végezz jóga gyakorlatokat
  • Dörzsöld le szárazon a tested, vegyél egy illóolajos fürdőt
  • A kádban ülve képzeld el, hogy a szervezetedben fellazult mérgek a vízbe távoznak, majd elpárolognak. Gondolj egy csodás, gyógyító fényre, amely felfrissíti és megfiatalítja minden sejtedet.
  • Ma csak egyféle gyümölcsöt vagy zöldséget ehetsz, szőlő, alma vagy répa közül választhatsz. Többször egyél keveset, iktass be tízórait és két uzsonnát is. Alaposan rágd meg a falatokat.
  • Idd meg a 2l vizet, a választott gyümölcsöt, le is turmixolhatod.
  • Ma ne végezz megerőltető testmozgást, legfeljebb menj sétálni ha van kedved és erőd, közben végezz légző gyakorlatokat. Pihenj, lazulj, olvass vagy csak üldögélj. A nap folyamán valószínűleg jelentkezni fognak a kávé, tea és cukormegvonás mellékhatásai.
  • Feküdj le korán, ma kimerültnek érezheted magad. Dörzsöld végig a tested, majd bugyoláld takaróba.

Negyedik nap: Vasárnap

  • Felkelés után idd meg a forró limonádét
  • Lazíts egy kád, forró aromaterápiás fürdőben, majd végezz nyújtó gyakorlatokat.
  • Reggeli után meditálj, vagy próbálj ki egy relaxációs technikát
  • Ne feledd a 2l vizet
  • Délután sétálj vagy üldögélj a természetben
  • Korán vacsorázz
  • Miután végig dörzsölted a bőröd vegyél almaecetes fürdőt és bújj ágyba

Ötödik nap: Hétfő

  • Kezd a napot a szokásos forró limonádéval
  • Ha van időd végezz nyújtó gyakorlatokat
  • Dörzsöld le a bőröd és zuhanyozz le
  • Munkahelyeden se felejtsd el meginni a 2l vizet
  • Munka után visszatérhetsz a rendes kerékvágásba

Étkezési tippek:

Péntek és hétfő

  • reggeli: pirítós, gyümölcskompót, párolt gyümölcs, gyümölcssaláta, szójatejjel és juharsziruppal ízesített zabkása
  • ebéd: nagy tál saláta vagy párolt zöldség sovány csirkével, hallal
  • vacsora: zöldségleves, egy tál saláta könnyű öntettel (olívaolaj, fokhagyma, citromlé, almaecet)

Vasárnap                                                                      

  • reggeli: gyümölcssaláta, párolt gyümölcs
  • ebéd: csíkokra vágott gyümölcsök bio joghurttal
  • vacsora: párolt zöldség fűszernövénnyel, fokhagymával ízesítve, olívaolajos öntettel (sózni tilos) ehetnek hozzá barna rizst vagy héjában sült krumplit

 

 

Nekem számít a véleményed. Itt elmondhatod!