Az élet játéka

 

eletmod

Az életmód az embereknek egy olyan tevékenységi-magatartási rendszere, amit ( több-kevesebb tudatossággal)életük fenntartására és változó szükségleteik kielégítésére alakítottak ki.  Az emberi magatartásformáknak olyan vonásait fejezi ki, amelyek a mindennapi életükben rendszeresen megnyilvánulnak. Az elsajátított életmód egy olyan objektív kifejezési forma, ami magába foglalja a társadalomban létező egyének társadalmi kultúrában elfoglalt helyét, valamint egészségi állapotának alakulását. Az egyén, életmódja révén szabályozhatja, optimalizálhatja egészségi állapotát, életmódjával elégítheti ki egészségével kapcsolatos szükségleteit, ugyanakkor egészségi állapota visszahat életmódjára.

Az életmód számos kockázati tényezőt tartalmaz: dohányzás, alkoholfogyasztás, nem megfelelő táplálkozás, kevés fizikai aktivitás. Mindezek elkerülése, megelőzése kiemelt jelentőségű az egészségtudatos életmód tekintetében.

 Életmód:

  • feltételek, lehetőségek (munka, anyagi , kulturális, ökológiai viszonyok)
  • szükségletek, indítékok (egészségügy, betegség ,lakáshelyzet)
  • életvitel
  • életkor és nemek
  • tradicionális életmódminták( család)

Az egészség egy egyensúlyi helyzet, ami időben változó, különböző fokozatú átmeneteket képezhet a veszélyeztetettség és a betegség állapotai felé.

 Egészség:

  • szomatikus (testi)
  • pszichés (lelki)
  • spirituális (szellemi)
  • szociális (társas)

Az egészség és az egészséges életmód eléréséhez, alapos önismeretre van szükség, valamint önmagunk testi-szellemi-lelki igényeire, hisz minden ember különböző, különböző testi adottságokkal, és igényekkel.

Meditáció 4.

Az egészség állapotának egyensúlyához a következők szükségesek:

  • Egészséges életmód, pl: rendszeres pihenés, rendszeres sport, jó levegő
  • Egészséges táplálkozás
  • Megfelelő mennyiségű víz fogyasztása
  • Mértékletesség az életben
  • Szellemi-lelki egészség

A hatékony egészségmegőrzés érdekében:

  • csökkenteni kell a környezet káros hatásait;
  • növelni kell a szervezet alkalmazkodóképességét;
  • magasabb szintű egészségkulturáltságot kell biztosítani.

Az életmódváltás soha nem késő-ha elhatároztad magad, kezdj neki még ma!

Elhatározás!

Az első és legfontosabb lépés. Tűzd ki a célodat, ez lebegjen mindig a szemed előtt, és tartsd hozzá magadat. Megéri az erőfeszítés, mert napról napra jobban fogod érezni magad. 

Tájékozódás!

Nézz körül, tájékozódj vagy kérd ki szakértők véleményét, hogy milyen mozgásformát válassz, ami legjobban illik stílusodhoz, és tudj meg mindent róla.
Keress olyan edzőtermeket, melyek útba esnek munkába menet-jövet, hogy minél jobban bele tudd illeszteni jelenlegi életviteledbe.

Szabadulj meg a rossz szokásoktól!

Próbáld meg mellőzni rossz szokásaidat, pl: dohányzás,  nassolás, éjszakázás, stb. Motiválásként lepd meg magadat valami apró ajándékkal! Ha egyéb más rossz szokásod van, arról is próbálj leszokni szép fokozatosan.

 Fokozatosság!

Lépésről lépésre építsd be életedbe a változtatásokat, rendszeres testmozgást, étrendi változtatásokat, meditációt, több pihenést, saját magadra fordított időt.

egészség  water1

 Mozgás!

Az egészséges életmód elengedhetetlen velejárója a rendszeres sport, fontos, hogy olyan mozgásformát válassz, ami szervezetednek és tűrőképességednek megfelelő, átmozgatja az egész testedet és örömmel tölt el.  Tehetsz naponta egy rövid sétát, majd szépen lassan felválthatod kocogásra. Először hetente csak kétszer-háromszor sportolj, majd folyamatosan emeld az edzéssel töltött időt.  Napról napra egyre többet fogsz majd bírni, feltöltődsz energiával, láthatóan fittebb és vonzóbb, ezáltal magabiztosabb leszel, ami növeli önbizalmadat.

Táplálkozás!

A táplálkozásra is nagy hangsúlyt kell fektetned, de ezt is a fokozatosság elvén tedd. Ne vond meg magadtól teljesen a húst vagy szénhidrátokat, csak az adagot csökkentsd. Egyél keveset, de jóízűen! Részesítsd előnyben a teljes kiőrlésű pékárukat és a fehér húsokat. Lehetőség szerint este 6 után már ne egyél, ha mégis megéheznél, akkor gyümölcsöt vagy zöldséget fogyasszál.
A reggelid legyen bőséges, hogy feltöltődj energiával, a nassolást is inkább a délelőtti órákra ütemezd, hiszen a nap folyamán könnyebben elégeted a kalóriákat. Ebédre ehetsz halat, csirke vagy pulykamellet egy könnyű körettel, este pedig szénhidráttól és zsírtól mentes táplálékot, egy finom salátát, vagy amit ebédre ettél, természetesen kisebb mennyiségben. Szükséges még a megfelelő mennyiségű folyadékbevitel, amit szintén mértékletesen tégy, szervezetedet folyamatosan szoktasd rá a napi min 2 l víz fogyasztására.

Kitartás!

Mindig jusson eszedbe a kitűzött célod; kellő odafigyeléssel fittebb és egészségesebb leszel, alakod formálódni fog, vékonyabb és izmosabb lesz. A rendszeres sporttól és a helyes táplálkozástól közérzeted javulni fog, sokkal energikusabb és kiegyensúlyozottabb leszel.
Ha elbizonytalanodnál, vagy elkedvetlenednél, akkor se add fel, gondolj az eddigi befektetett munkára, az eredményeidre és a lehetőségekre, melyeket új életmódod nyújt majd.

00001450

 Testi-lelki megtisztulás

A szervezet öntisztulása