egészséges-táplálkozás

Minden ember különböző, s ezért eltérő étrendet igényel. A megfelelő étrendet mindenkinek saját magának kell kikisérleteznie. Vannak bizonyos vezérelvek, ezek alkotják az egészséges táplálkozás alapját.

Vezérelvek:

  • Pozitív hozzáállás
  • bio zöldségek, gyümölcsök és húsok fogyasztása
  • grillezés, hirtelensütés, pirítás, párolás
  • az épp soron lévő évszak terményeinek fogyasztása
  • kevesebb vörös hús, zsíros tejtermék, telitett zsírsav, só felvétele (só helyett gyógynövények, fűszerek)
  • kerülendő: adalék és színezőanyagok, tartósítószer, konzervek, szárított és csomagolt készételek, füstölt húsok és halak, kolbászok, feldolgozott húsok
  • fogyás: alacsony zsírtartalmú, teljes értékű étrend, bőséges friss zöldség, sovány húsok, növényi magvak, hüvelyesek
  • kevesebb édesség

Életet adó víz

viz

Az egészséges életmód egyik kiinduló pontja, ha sok tiszta, friss vizet veszünk magunkhoz. A víz segít kiválasztani a méreganyagokat a bőrön és a veséken keresztül, ezen kívül serkenti a májműködést és átmossa a májat. A széklet meglágyításával előmozdítja a salakanyagok gyors távozását a bélcsatornából. Optimálisan naponta 2 liter vizet kellene meginnunk.

Tiszta víz: aki teheti, szerezzen be fordított ozmózison alapuló, aktív szén szűrővel felszerelt víztisztító készüléket.

Ételérzékenység

ételérzékenység

Alapvetően kétféle ételallergia van: a rögzült és a lappangó. A rögzült ételallergiák azonnali, gyakran súlyos allergiás reakciókból állnak. Gyakori kiváltójuk a mogyoró, a rákfélék és a tojás.

A lappangó vagy rejtett ételallergiák (intoleranciák) nehezebben felfedezhetők, mivel az allergiás reakció enyhébb lefolyású, s általában nem hozható közvetlen összefüggésbe egyetlen konkrét étellel sem.

Puffad? fáj a feje? esetleg kiütései, pattanásai vannak?

Lehet, hogy ételérzékenységben szenved!

Bővebben az egészségről

Testi-lelki-szellemi egészség