magabiztos-stílus

Stílus és önbizalom 

A divat egy olyan terület, amihez sajnos a legkevésbé értek. Nem vagyok divatszakértő, de megpróbálok ebből a témából is egy kis ízelítőt, útmutatást adni, természetesen más aspektusból, mint a hozzáértők.

Ha holisztikusan szemléljük a saját fejlődésünket, akkor a harmóniát kívül és belül egyaránt meg kell találnunk, a kettőt összhangba kell hoznunk, hiszen belső harmóniánk és külső megjelenésünk szoros összefüggésben áll, ezáltal visszahatnak egymásra. Pl: reggel fáradtan, kimerülten ébredünk, rossz a hangulatunk, ezért egy fekete ruha mellett döntünk .  Az is előfordulhat, hogy egy új, csinos ruhában, amit nem rég vettünk, jobban, energikusabban érezzük magunkat, megnő önbizalmunk.

Ha felismerjük a ránk jellemző természetes viselkedési stílust és belső, fejlesztő munkával kialakítjuk az adottságainkkal leginkább harmonizáló és a lehető legelőnyösebb öltözködési formát, ezáltal megjelenésünk, viselkedésünk magabiztosabbá, életünk kiegyensúlyozottabbá és boldogabbá válik.

 

Kezdjük a legelején.

divat egy adott kultúra vagy kor irányzata, amely leggyakrabban az öltözködést, protokolláris szokásokat és a társas érintkezés szabályait befolyásolja.

A régmúlt századokban az emberek  öltözködése mutatta, hogy mely társadalmi réteghez tartozott, mi volt a foglalkozása, milyen módon, miből élt.  A 17.századtól kezdődően, szokássá vált a divat által közvetíteni  azt is, hogy az egyén milyen elveket vallott a  viselkedése, öltözködése, gondolkodása által. Ezek közvetítői az uralkodók, hercegek, dandyk, széplelkek, írók, költők lettek.

Az 1960-as évekig a divat fejlődése  töretlen, a hatalmas divatházak kizárólagos joggal, a társadalmi elit rétegének a haute couture-höz igazodva,  kézzel varrt remekműveket készítettek.

Az 1960-as évektől a nyugati országokban a divatban  mélyreható változások történtek. Megszünt  a hagyományos társadalmi felosztás, és egyre inkább előtérbe kerültek  a fiatalok. Ekkor  jött létre az haute couture és a konfekció között a minőségi készruha, a prêt-à-porter.

A prêt-à-porter 30 év alatt megváltoztatta az öltözködés rendjét, megszűnt az osztályok szerinti öltözködés.  A haute couture sem vesztette el régi presztízsét, de ma már nem több,  mint a prêt-à-porter legfelső szintje.  Az 1970-es években a legtöbb nagy divatház készruhát árusító üzletet (“butikot”) nyitott, és megjelent egy új üzlettípus, a márkabolt, ami eredeti tervezésű, de az alsóbb osztályok számára is megfizethető árú cikkeket árusít.

coco