jan 18, 2015 - Blog    Nincs hozzászólás

Az elme természetes méregtelenítő folyamatai

az elme méregtelenítése

A tél nem a legmegfelelőbb évszak a méregtelenítésre, mivel ilyenkor a testnek sok táplálékra van szüksége erőnléte megőrzésére. Azonban január, az év eleje, amikor az „újévi fogadalmat teszünk”kiváló alkalom elménk kitakarítására, mellyel felkészülhetünk az előttünk álló évre és a tavaszi méregtelenítő kúrára.

Ha meg akarunk szabadulni a mérgektől, nem elég csak a külső tényezőkkel – a táplálék és a környezet tisztaságával – törődnünk. Gondolataink, érzelmeink tisztaságával és környezetünk energetikai állapotával is foglalkoznunk kell.  

Életünk – otthonunk, munkahelyünk vagy akár elménk – kitakarításával csodákat érhetünk el a mérgek elleni küzdelemben. Legjobb fegyverünk e harc során a helyes időgazdálkodás, az ellazulás, a meditáció és a pozitív gondolkodás.

Már környezetünk jellege is befolyásolja hangulatunkat és érzelmeinket, ennél fogva pedig egészségünket és boldogságunkat. A régi kultúrák felismerték, hogy létezik az úgynevezett éltető energia, a csí, ahogy a kínaiak nevezték. A csí harmonikus, akadálytalan áramlása esetén gondolataink és érzelmeink is derűsek lesznek.

A csí harmonikus áramlását biztosító egyszerű megoldások:

1. Takarítsd ki a lomot az életedből!

Életünk méregtelenítésének első lépése, ha megszüntetjük a rendetlenséget. Fizikai síkon a limlom úgy okoz gondot, hogy beporosodik, ami allergiás reakciót válthat ki. Energetikailag akadályozza a csí szabad áramlását, s ez az energia pangásához vezet. Itt az ideje megszabadulni a régi, haszontalan és fölösleges dolgainktól. A kínaiak azt gondolják, hogy a régitől megszabadulva csinálunk helyet az újnak.

Kezd a ruhatáraddal, nézd át a szekrényedet, és a fölösleges ruhaneműt, amit már tavaly sem vettél fel, vidd el egy jótékonysági intézmény raktárába. Öntsd ki az íróasztalod és a komódok fiókjainak tartalmát és rostáld meg kíméletlenül. A kozmetikumokat sem kell őrizgetni, nézd meg a lejárat dátumát, ha nincs rajta ilyen, dobj ki mindent, ami egy évnél régebbi.

Az emberek többsége a nap jó részét a munkahelyén tölti. Ha a helyet ahol dolgozunk, tisztán tartjuk, s megszabadítjuk minden fölösleges kacattól, munkánk is hatékonyabbá válik. Helyezz el az irodában sok egészséges szobanövényt, főleg ha számítógépen dolgozol.

2.  Takarítsd ki elmédet!

Ha elménk volna az otthonunk, vajon mit látnánk benne? Tiszta, nyugodt, békés helyet vagy egy nagy káoszt? Talán valamit a kettő között. A mai világban szinte ismeretlen a béke és a csönd. Árad ránk az információ a napilapokból és folyóiratokból, a televízióból és rádióból, az internetről és e-mailen. A nap 24órája kevés nekünk, egyszerűen nincs elég agysejtünk ahhoz, hogy az információs túlterhelést elviseljük.

Relaxáció, meditáció és éberség

meditáció

A relaxáció és a meditáció erős szövetségesünk a stressz és a mérgező gondolatok elleni küzdelemben. Napi öt-tíz perc elegendő, hogy ismét összeszedjük magunkat, és megtisztítsuk elménket. Ezek a módszerek igen egyszerűek és mélyen hatékonyak.

       Izomrelaxáció

 egy nagyszerű gyakorlat stressz, fáradtság és álmatlanság ellen.

  1. feküdj le Kényelmesen egy csöndes, kellemesen meleg szobában.
  2. lazán hunyd be a szemedet és Lélegezz mélyeket.
  3. Most koncentrálj csak a fejedre. Néhány másodpercig feszítsd meg a fej izomzatát, majd hirtelen lazítsd el újra.
  4. Majd feszítsd meg az arcodat – a szemhéjakat, az állat és a szájat-, majd lazítsd el.
  5. Folytasd a gyakorlatot az egész testeden végig – a nyakon, a vállakon, a karokon és a kézfejeken, majd a mellkason, a hason, a csípőn, a fenéken, a combokon, a térdeken, a lábikrákon, a lábfejeken és a lábujjakon.
  6. Maradt-e olyan testrész, amely továbbra is feszült? Ha igen, koncentrálj erre a területre.

 

Meditáció

 olyan lelkiállapot, amikor a testet tudatosan ellazítjuk, és szellemünket átengedjük a nyugalomnak és a belsőnkre való koncentrálásnak. A cél a lelki béke, a megnyugvás keresése, amikor sikerül a környezetből kikapcsolódni.

       alapgyakorlat:

  1. ülj le kényelmesen, éber, mégis ellazult testtartásban, vagy egy egyenes támlájú székre, talpadat a padlóra helyezve. Húzd ki magadat, a nyak és a fej kerüljön egy vonalba, majd lazulj el.
  2. vegyél egyenletes, mély lélegzeteket. Figyeld a levegő ki és beáramlását, valamint hasad emelkedését és süllyedését lélegzés közben. Összpontosíts kizárólag erre.
  3. ha figyelmed elkalandozik, egyszerűen vedd ezt tudomásul, majd koncentrálj ismét légzésedre, hasad emelkedésére és sűllyedésére.
  4. tartson egy ülés körülbelül 20 percig. Ne ugorj fel azonnal a meditáció végeztével, hanem lassan, fokozatosan térj vissza a hétköznapi tudatállapotba. Lazán nyújtóztasd ki tagjaidat mielőtt felállsz.

A meditációnak sokféle módja van, ha az előbbi változat nem nyerte meg tetszésedet,  íme  néhány választási lehetőség:

  • ülj le egy meggyújtott gyertya elé, szögezd tekintetedet a gyertyafényre, és figyeld.
  • lassan számolj el magadban egytől tízig, miközben teljes figyelmedet a számoknak szenteled. Ha észreveszed, hogy gondolataid elkalandoznak, kezd előröl a számolást.
  • válassz magadnak mantrát, azaz szent hangot vagy egy neked kedves szót, esetleg mondatot. Ülj le kényelmesen, és ismételgesd a választott mantrát. Olyasmit válassz, amitől megnyugszol, ami sokat mond, sokat jelent számodra.

 

Éberség

 egy modern meditációs technika, amely még a meditációnál és a relaxációnál is egyszerűbb, a meditáció korszerűsített formája. A módszer enyhíti a szorongást és a depressziót is, ideális a méregtelenítésre. Az eljárás igen egyszerű, alapvetően azt jelenti, hogy az ember megáll és tudatosítja magában a pillanatot, miközben a légzésére koncentrál, és lazán elereszti kósza gondolatait vagy felbukkanó aggodalmait. A napi 45perces gyakorlás az ideális, de már néhány perc is sokat számít.

              az éberség technikája

  1. kezd a napot ezzel a gyakorlattal. Kelj fel a szokottnál kissé korábban, és mielőtt megmozdulnál az ágyban, figyeld néhány percig tudatosan a légzésedet. Érezd heverő tested minden porcikáját, nyújtóztasd ki tagjaidat. Gondolj úgy az előtted álló napra, mint egy kalandra, telis-tele lehetőségekkel.
  2. napközben egyszer tarts szünetet, ülj le és tudatosítsd magadban légzésedet. Tarthat ez öt percig vagy csak öt másodpercig. Lélegezz és lazulj el.
  3. használd föl az éberségnek szentelt időt arra, hogy elgondolod, mit is akarsz az élettől. Kérdezd meg magadtól: „ki vagyok?”, „merre tartok?”, „ha most választhatnék, milyen úton indulnék el?”, „mit szeretnék igazán az életben?” Nem muszáj felelned is ezekre a kérdésekre, csak tedd fel őket kitartóan.
  4. használj ki minden alkalmat az éberség gyakorlására, a zuhany alatt állva, evés vagy séta közben, ne máson járjon az eszed, csak figyelj a légzésedre, legyél kedves önmagadhoz és éld át a pillanatot.

 

Vizualizáció

 ez a technika hihetetlenül hatékony, elsőrangú stresszűző, gyakorlása esetén azonnal le tudsz majd csillapodni bárhol és bármikor, elég lesz, ha felidézed magadban a vizualizáció során kigondolt képet.

  1. ülj vagy feküdj le egy meleg, kellemes helyen, lágyan hunyd be a szemedet.
  2. számolj el egytől tízig, s minden egyes szám elhangzásakor mond magadban, hogy „egyre mélyebben és mélyebben ellazulok, egyre nagyobb béke tölt el.”
  3. képzelj el egy olyan helyszínt, ahol tökéletes kényelemben és biztonságban vagy. Lehet ez a hely kitalált vagy valóságos,pl. csodálatos tengerparti föveny, erdei tisztás, meleg szoba, stb.
  4. építsd fel gondolatban e helyszínt a legapróbb részletekig. Hogy néz ki? Milyen illatokat érzel? Milyen hangokat hallasz? Érezd lábad alatt a homokot, a füvet vagy magadon a meleg takarót!
  5. folytasd a gyakorlatot, mígnem úgy ismered ezt a helyet, akár a tenyeredet. Most, hogy megteremtetted saját mentsváradat, mindig elmenekülhetsz ide, valahányszor érzed növekedni magadban a stresszt.

 zenkert

Az élet minden téren felgyorsult, de ezzel nem időt nyerünk, hanem veszítünk. Szenvedünk a stressztől, márpedig a stressz életünk mérgezettségének legfőbb tényezője. E méregtelenítő program legfontosabb része tehát az elme megtisztítása, a fölös limlom kisöprése agyunkból.

(Felhasznált irodalom: Jane Alexander – Méregtelenítő programok)

 

Nekem számít a véleményed. Itt elmondhatod!